24 Jan 2008

Moment [ˈmōmənt]



Zdaj sem imel več kot 10 dni časa za branje in razmišljanje, o fizičnih aktivnostih je bilo dovoljeno samo sanjati.

Kot sem že zadnjič pisal sem se lotil branja knjig - o Sacred Hoops sem že nekaj napisal, kakšno malenkost bom še dodal, tokrat pa bom pisal o eni zanimivi stvari iz knjige “Mindgames”, knjigi ki opisuje Phila Jacksona iz “ne njegove” perspektive.

V začetku knjige je opisan dogodek, ki je Phil Jackson - v trenažni proces - vpeljal meditacijo. Bivši center Bullsov Bill Wennington je znal povedati tole:
“You have to be in the moment. You can’t worry about what just ahppened, the basket you missed, the foul you made two minutes ago, because it is over. You can’t worry about what/s gonna happen the next time on the floor. You have to be right there in the moment. It’s most important especially in the playoffs because that’s the time of the year where you have to live for the moment. It doesn’t matter what’s gonna happen in Game 3 when you have to play Game 1. You have to be here right now to play basketball when it is happening.”

Ah, če bi se vsi znali “obnašati” na tak način! Če se ne bi ljudje predajali ob prvi oviri, ob prvem zgrešenem metu. Ni konec sveta, če se zgreši! Ni konec sveta, če se izgubi žoga, ni konec sveta če se naredi osebna napaka - konec sveta je če pustimo, da to vpliva na našo igro.

Na to bom dodal še eno bolj simpatičnih filozofij košarke, kar sem jih imel priložnost doživeti v živo. Pred leti sem imel privilegij, da sem ene pol leta igral košarko z Nenadom Slavico, bivšim košarkarje Šibenke (iz časov legendarne tekme z Bosno, soigralec takrat nadebudnega Dražena). Mi smo bili mulci, on pa proti koncu kariere (ni mu bilo lahko z nami!) - vedno je znal reči “dečki, SAMO +!” Samo plus, kar bi pomenilo, da se moramo vsak trenutek potruditi, da delamo pozitivno - če naredimo napako se moramo v prvem naslednjem napadu potruditi da to napako popravimo. Hotel nam je razložiti, da ni nič narobe če naredimo napako, narobe je če je ne skušamo popraviti! Še bolj narobe pa je, če se iz napake ničesar ne naučimo.

V tem duhu bi morali učiti košarke, v tem duhu bi morali živeti življenje. Živeti TUKAJ in ZDAJ. Z uporabljanjem izkušenj (napak, ki smo jih naredili) in z nekim ciljem v prihodnosti. Brez, da bi nam pretekle izkušnje ali cilj v prihodnosti onemogočale biti TUKAJ in ZDAJ! V istem momentu pa delati “SAMO +!”, tako zase, kot za ljudi okoli nas (soigralce). Vem ja, sem romantik - ampak tako je.

Izjava dneva : Vince Lombardi
Perfection is not attainable, but if we chase perfection we can catch excellence.

Video dneva : Shawn Marion (se zgodi)

No comments: